torsdag 19 juli 2012

Tisdag 10/7

Jobbig natt igen, och eftersom han har lika hög feber igen så ringar jag Hälsan och försöker kolla läget. Vi misstänker öroninflammation eller möjligen halsfluss, han håller sig om kinden/örat och blir ledsen när han äter. Om det är öroninflammation så vet jag att man ibland låter det läka ut utan penicillin, men jag vill ändå höra med dem. Jag får rådet att om han har lika hög feber nästa dag så får vi försöka leta upp en doktor - hur ska det gå till i Tyskland då? Ok att jag kan hanka mig fram rätt bra med mina tyskakunskaper, men det är en sak att beställa mat och en helt annat med ett läkarbesök... Vi håller tummarna att det snart ska vända!

I safarijeep med Lukas. Elefanter, noshörningar och giraffer imponerade mäkta på min lilla reskamrat, helst ville han hoppa ur och känna på dem med. 
Jag som inte gillar saker som snurrar... Men maken fick inte plats och barnen fick inte åka själva, så vad gör man?
Stolt storebror och lycklig lillebror paddlade runt.
Oliver konstaterade faktiskt att det var väldigt trevligt att vara på semester, och att till och med maten var god! (han har ätit som en häst på kvällarna, snitzel ska det tydligen vara här!)
Eftersom vi köpte en tvådagarsbiljett till HansaPark så tar vi en lugn och skön tur dit igen på förmiddagen. Återigen fint väder och ganska lite folk, så barnen hinner åka det de vill innan vi ger upp för dagen. Efter parken åker vi en sväng till Lübeck - inte så roligt att bara sitta på ett hotellrum och titta, och Lukas sover ändå bäst i bilen. Jättefint gammal stad, och vi går en stund där inne innan vi äter på ett steakhouse vi hittar på en sidogata - utomhus vädret till ära. På kvällen blir det glass på balkongen till hotellrummet för oss vuxna och Oliver medan Lukas ligger i sin säng och sover.

Faktiskt har vi i början av vår semester så pass varmt att vi äter utomhus flera gånger, inte illa med den här skitsommaren!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar