måndag 21 januari 2013

Jag väljer verklighetsflykt vilken dag som helst

Man ska ju inte vara rädd att testa nya saker, och idag ska maken för första gången testa på MMA (mixed martial arts), vilket är en variant på kampsport där man både slåss, sparkas, brottas och kastar. Det ser väldigt roligt ut, och jag hade gärna testat själv fast jag är löjligt rädd för den där "kast" delen. Sen har den gått på de tider maken tränar så det har ju också varit en begränsning, men de få gånger vi testat på brottning på kickboxingen (väldigt enkel variant där man antingen börjar liggande eller knästående) har varit oväntat roliga, för att inte tala om att det är vansinnigt jobbigt! Vi får väl se vad betyget blir när han kommer hem ikväll...

Själv så händer det ju inte så makalöst mycket i mitt liv just nu, jag jobbar, tränar styrketräning på lunchen, hämtar barnen och ibland (men alltför sällan) blir det tid för kickboxing. Det är ju inte så konstigt att det mest är träning det handlar om här då, det är väl ungefär det mest intressanta som händer mig för tillfället ;-)

Har läst en del också, ja såklart har jag ju läst "50 shades of Grey" serien, som alla andra... Haha, hur halvdant skriven den än är så går den verkligen inte lägga ifrån sig ;-) Men det jag läser nu är Lee Childs böcker om Jack Reacher (ni vet, en av dem går som film på bio nu med Tom Cruise i huvudrollen). Har läst ett par av hans böcker tidigare, de är verkligen jättebra! Böcker jag har svårt för är framförallt svenska deckare, dels är alla mer eller mindre likadana, oftast inte vidare bra skrivna och sen vill jag heller inte läsa om något så "nära" verkligheten (nä, inte själva deckardelen då, men miljön). När jag läser bok, likväl som när jag ser film, så vill jag ju komnma någon annanstans - åtminstone i fantasin. Så deckare - absolut, men då ska de vara välskrivna och inte utspela sig i Sverige...

Och för att avsluta detta splittrade blogginlägg så kommer här en helt godtycklig bild på Lukas fot när han sov i soffan häromdagen... ;-)


2 kommentarer :

  1. Det är rätt många på mitt jobb som sysslar med mma faktiskt. Fråga Tobbe om han snappade upp nåt namn!

    SvaraRadera
  2. Nu var det ju nybörjarna han gick på, men Grönhage är ju tränare där (han tränar även med oss på kickboxingen ibland). Fast han jobbar nog inte hos dig, har för mig att han är snickare...

    SvaraRadera