torsdag 24 januari 2013

Träningsupplägg

Tja, just nu är det relativt lugnt på jobbet och eftersom jag helt klart tycker det är roligt att träna för tillfället så blir det så mycket som möjligt just nu. Förr eller senare blir man väl sjuk, får det stressigt på jobbet eller så händer något annat som kommer störa, så det är lika bra att få en rivstart liksom.

Så mitt upplägg just nu är kickboxing så ofta tiderna tillåter - vilket i praktiken innebär torsdagar och söndagar om inte maken är sjuk så jag kan träna på måndagen med. Styrketräningen utförs ju oftast på lunchen och stör inte direkt mitt "vanliga" liv, så där är det lite mer frekventa men kortare pass som gäller. Dag 1 är det ben/rumpa, Dag 2 är det axlar/bröst/triceps, Dag 3 är det rygg/biceps och Dag 4 är det vila - alltså går det i 4 dagars intervaller. Dessutom kör vi ju mage alla styrkepassen, det är liksom en bas i varje pass. Programmet har min träningskompis satt ihop och det funkar bra för min del =) När livet blir lite mer hektiskt kommer det nog bli 3 styrkepass på en vecka och 2 kickboxing på kvällarna, men som sagt nu är det fullt ös och bara att passa på!

Ikväll är det sparring - helt klart veckans roligaste händelse och nåt jag bara längtar efter!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar