onsdag 4 juni 2014

Dagsform: tveksam

Det blir lite dåligt med inlägg här nu, känner jag, och till en viss del beror det på att det är vansinnigt mycket att göra på jobbet nu, och därtill lite andra problem på arbetsplatsen, som tar väldigt mycket energi. Kvällarna spenderas därför till stor del i tämligen horisontellt soffläge, och har jag då inte kommit på att ta med laptopen till soffan så orkar jag liksom inte riktigt ta mig upp och hämta den...

Även om det nu är konstiga diskussioner om att jag tränar "under arbetstid" här, så är det ändå det som gör att man orkar, att man får en paus på lunchen där man kan stänga av all stress och låta kroppen jobba i stället gör ju att jag orkar hålla mig fokuserad hela eftermiddagen. Så, så länge det finns möjlighet kommer jag fortsätta lunchträna, det finns så oerhört mycket fördelar med det för alla, egentligen. 

Sparringen nu har gått... askasst. Är man inte på humör utan känner sig lite nere så är det jättesvårt att få in något flyt, men det är ju bara till att kämpa på så lossnar det ju igen förr eller senare. 

Min löpning får avvakta lite, i det här regniga vädret känns det ändå inte särskilt lockande, och tills jag får tillbaka lite mer energi så får det väl vara då, helt enkelt. Hoppas att allt har vänt lagom till helgen (arbetsbelastningen kommer ju inte vända förrän i november, men så är det bara) så att det blir sol och lite gladare tankar. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar