onsdag 18 juni 2014

Strawberry fields forever

Har just avnjutit en midsommarbuffé på racketcentrum - bäst av allt var att man fick en bit äkta, hemmagjord jordgubbstårta till efterrätt! Ni vet, egenbakade bottnar, hemgjord vaniljkräm, jordgubbsmos i mitten och riktig grädde och jordgubbar på toppen... Lite sned, men gjord på riktigt, och jag kan nog inte riktigt återge hur lycklig jag blev av att sitta ute i solen och äta den!

Midsommar ska vi ju bara vara hemma på, men jag har inte riktigt bestämt vad vi ska äta för något än. Det ska ju bli skitväder (givetvis), så ska vi grilla blir det nog Maken som får stå ute ;-) Sill och potatis är ju alltid gott, och älskas av alla utom Lukas, men samtidigt tycker jag ju att det är rätt trevligt att laga mat när man har lite mer tid på sig, så jag ska försöka klura ut något smaskigt och fräscht... Men kanske, kanske, att man skulle göra en riktig jordgubbstårta till efterrätt... Lukas har ju önskat sig en till sin födelsedag, men då är vi ju i Frankrike och det kan ju då bli lite svårt att komma åt en "hederlig svensk jordgubbstårta". Får väl fråga honom om han kan tänka sig en på fredag istället.

Ibland behöver det visserligen inte vara så mycket mer komplicerat än så här. Jag menar, hur gott är det inte med jordgubbar och vispgrädde?!?!
Haha, frågade förresten ungarna vad de ville ha på midsommar, Lukas sa pannkakor och Oliver sa fläskpannkaka, kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig... ;-)

Om nån av er har tips på lite innovativ, somrig midsommarmat, så tar jag gärna emot det!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar