söndag 1 juni 2014

Nån som vill extraknäcka som PT/dietist?

Skit oxå, jag har ingen mer karaktär nu än jag haft innan verkar det som, jag har absolut inga problem att till fullo njuta av god mat och lite extra lyx när det handlar om något speciellt - som förra veckan, men det är alldeles för lätt att glida in i "äh, jag kan säkert unna mig en sån här". Så den här helgen har varit dels alkoholhaltig och dels nån form av skräpmatsbuffé, vilken INTE direkt är sånt man mår bra efter, vare sig psykiskt eller fysiskt. Åtminstone inte när det handlar om glass, kanelbullar, chips och annat onödigt skräp som inte ens egentligen är gott.

Nåväl, jag behöver vända det här NU, men jag har tyvärr inte superlätt för det verkar det som. Och dessutom är min bästa motivator på semester, och min träningskompis likaså, men jag får väl försöka bevisa för mig själv att jag faktiskt fixar det här ändå, man kan ju liksom inte lita på att någon annan ska fixa saken åt en.

För övrigt har helgen varit tämligen social och trevlig, "dinner and a movie" med maken i fredags och sommaravslutning med kickboxingen i går. Den här fantastiskt sköna söndagen har spenderats på Attarpsbadet och sen med grillning hos grannarna - värsta sommardagen ju!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar