fredag 6 juni 2014

Gratis terapi

Det är ju sanslöst skönt med kortvecka (igen) ändå, även fast det är mycket att göra på jobbet. Eller just kanske precis därför, när jag tänker efter!

I dag har jag bara gjort rätt trevliga saker, fika med mina föräldrar och familjen, rensat i trädgården och köpt en sommarklänning. Ja, jag tycker det är rätt trevligt att rensa i trädgården, åtminstone nu sen vi skaffade hus, även om jag nog aldrig hade trott det själv om någon hade berättat det för mitt 17-åriga jag som hatade att hjälpa mamma att rensa.

Nationaldagen till ära fick barnens namn-flaggor åka fram på bordet. 

 Barnen har lekt med mormor och morfar, och nu blir det ganska mycket av både bandy och fotboll på gatan eller i trädgården.
Men det är liksom... terapeutiskt. Jag rensar dessutom rätt sällan, så det blir stor skillnad när man väl gör det, och det är ju liksom lite roligare då. Jag inbillar mig att det är därför jag inte städat på länge heller... Men det är nog inte riktigt sant ;-)

På det stora hela så är det nog mest ätbara saker vi odlar, rabarber, morötter, blåbär, rödbetor, dill, persilja, smultron, basilika och koriander - får plats ganska mycket i vårt lilla land faktiskt!

Nu har dessutom trädgården så otroligt vacker med, våra dvärgsyrénträd blommar för fullt, och det ser ut som om vi kommer få massor av bär av både smultron och blåbär.

Älskar de här små träden. Även fast de inte är direkt stora så har det ändå hänt en del på de 7 åren de stått i trädgården!


Vi brukar få kopiösa mängder smultron, och det ser inte ut att bli sämre i år. 

Maken är iväg och färdigställer sin tatuering, så nu ska jag greja i garaget en stund, men förhoppningsvis kommer han inte hem så sent så jag hinner ta en kvällsrunda i det sköna vädret!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar