tisdag 24 juni 2014

Trist tisdag

Alltså, normalt sett innan semestern börjar det lugna ner sig på jobbet, så man hinner ta en fika i solen och varva ner lite lätt, men i år kommer jag nog ta med jobbstressen in på första semesterveckan känns det som. I morgon börjar barnens sommarlov, och i morgon vid lunch börjar min semester... Innan dess har jag ett sista viktigt möte, så full ös rakt in i väggen...

Känns att barnen också är trötta nu, och behöver lite ledigt, i helgen tror jag vi hade ungefär 38 stora utbrott eller så... suck. Kände mig som världens sämsta förälder, tills jag läste lite i trotsboken och inte kände mig ensam längre ;-)

Har inte ens motivation till att laga mat just nu, tom pannkakor känns jobbigt att göra, så de sista dagarna har det blivit halvfabrikat för hela slanten, men jag TROR att vi ska överleva det med... Tur det finns ändå, när man inte har tid eller lust att göra riktig mat.

Ikväll ska jag ner till gymmet och köra ett riktigt helkroppspass tror jag, känner för att bli sådär helt totalt slut, i kroppen med och inte bara i huvudet. Kanske, kanske, att man skulle ta sig en joggingrunda i morgon efter lunch med, för att fira att semestern har börjat!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar