måndag 16 juni 2014

Bara jag och ingen annan

Sitter just nu framför TV'n och har en alldeles egen kväll... Maken är hos en kompis och barnen är båda två hos mormor som just påbörjat sin semester. Eller ja, ikväll just är det nog INTE semester ;-)

Det är sällan jag är helt själv hemma, och då njuter jag av varenda sekund! Dessutom började kvällen perfekt, med det första sparringpasset på 10 dagar - som dessutom gick riktigt bra! Det har varit så himlans trögt och osynkat den sista tiden, så det kändes som en befrielse att det äntligen föll på plats igen. Jag kände mig både stark och oväntat nog dessutom snabb - men det kan bero på att jag var helt uppstressad efter jobbet där det är kaos, som jag berättat om tidigare. Då är det ändå fruktansvärt skönt att kunna få koppla bort allt jobb och koppla på neandertalshjärnan ;-) Ännu skönare när det dessutom då blir ett bra pass, så att det är NÅN del av livet som faller på plats!

På fredag är det ju midsommar, men eftersom i princip alla vi känner redan har egna traditioner så kommer vi nog fira den hemma, själva, med lite god mat och lek med barnen. Inte helt fel det heller, och eftersom vädret lär bli traditionsenligt så kan det ju vara skönt att kunna sitta i uterummet med.

Nu ska jag kolla färdigt filmen, innan jag tänker glida in i en behaglig sömn precis här i soffan tror jag....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar