söndag 26 april 2015

Min lilla fotostudio!

Festen igår blev lyckad, i alla fall lät det så på deltagarna :) Idag har jag inte gjort många knop däremot, dessutom är båda barnen sjuka med huvudvärk och feber, så vi har mest gått runt och småknåpat lite här hemma. Jag tog i alla fall tag i en småsak jag tänkt göra jättelänge, nämligen tapetsera  en liten mdf-skiva att ha som bakgrund till min fotohörna.

Ställer sen den tapetskivan på en tavellist, tanken är att jag ska ha en tapet på vardera sidan av skivan så jag lätt kan vända på den och få ett helt annat utseende på mina foton :)

Så här ser min lilla fotohörna ut där jag fotar nästan alla matbilder:

Ganska nätt och smidig liksom, om jag får säga det själv! Nu hade jag ju redan fotat middagen ute i uterummet (recept och bilder kommer i morgon), så jag fick helt enkelt hitta på nåt att testfota - och då fick det bli kvällens bakfylle-treat, nämligen Ben & Jerrys Half Baked... Say no more.

Tegeltapeten är en rest från när vi tapetserade en av väggarna i sovrummet, den är egentligen lite för mörk till detta, men det var vad som fanns hemma. Tänkte jag skulle leta lite stuvbitar nån dag när jag hinner. 
Nu ska jag bara försöka fixa lite rekvisita, tex linneservetter, några fina glas osv, så känner jag mig helt förberedd sen, ska bara hinna laga maten med... ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar