onsdag 22 april 2015

Upp över mina öron

Vår kickboxingklubb och de två andra kampsportsklubbarna som hänger ihop med vår firar faktiskt 50 år i år, och dessutom var det 15 år sedan vi påbörjade samarbetet. Det här är ju givetvis något man måste fira, och någon gång i vintras tyckte jag att det kändes som en bra idé att vara med och arrangera det hela. Ja, det tycker jag ju på ett sätt fortfarande, för sån är ju skitkul, men nu när festen är på lördag med över 90 personer anmälda, mitt i den stressigaste jobbperioden jag varit med om, så känns det ju lite som om festen blir lite lidande. 

Jag hinner ju helt enkelt inte riktigt till överallt, jag hade väldigt gärna haft mycket mer tid och ork att planera den här festen, men just nu har jag inte näsan över ytan som det är, och då får det helt enkelt bli som det blir. Som tur är har vi en fantastiskt festlokal - stugan i stadsparken (helt otroligt vad fint det är där inne, speciellt på övervåningen!) med en rutinerad festfixare som ordnar mat och dricka, dessutom har vi en DJ som utan tvekan kommer få liv i festen. Därtill är ju faktiskt många av kampsportarna oerhört sociala och utåtriktade människor, så jag har full tilltro till att festen kommer bli kanonkul ändå!

Ikväll var jag och rekade i en totalt ofixad men ändå väldigt vacker lokal, man kan inte tro att den är så fin inne när den mest ser ut som en stor röd stuga utanpå. 

På fredag börjar en av vårens mässor - Elmia vårsalong. Det är alltid lite extra kul att jobba med publika mässor där "vanligt folk" kommer in, det är ju liksom lättare att relatera till än tex Polymer, som visserligen är en otrolig mässa, men diverse plastbearbetningsmaskiner är ju ändå inte direkt upphetsande... Mässan kommer nog bli riktigt kanon, med en massa roliga aktiviteter (vinprovning, ostronbar, champagnebar, testmenyer, afternoon tea, brunch, trädgårdsinspiration mm ), så jag hoppas att alla som har möjlighet kommer och besöker oss!

Mitt i stressen idag var det i alla fall väldigt kul att ta en micropaus och prova vårt nya mäss-kök genom att vispa ihop en muffinsmix med lite vatten (har aldrig någonsin testat innan men det blev långt över förväntan) och göra ett par plåtar muffins att bjuda utställare och medarbetare på. Så kul att få dela ut lite glädje en kort stund!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar