söndag 27 december 2015

God fortsättning till er alla!

Tjo hopp så var julen så över, och jag måste säga att det känns ganska... skönt. Det bästa med julen är att brorsan och hans sambo kommer hem, och jag hoppas de kommer stanna kvar ett antal dagar till så vi hinner hänga mycket mer! Men hur lugn julen än är här hemma så blir det ändå en del "stök" som ska hinnas med. Tyckte inte att vi hade gjort alls mycket mat till julafton, men vi var kräkmätta allihop och ändå var det hur mycket som helst över... Det är nog det jag gillar sämst med julen, den där jäkla känslan av att vara proppmätt hela tiden, fast jag tycker att jag egentligen äter mindre än jag brukar. Det är som om man blir mätt vid blotta åsynen av all mat liksom...

Hade i alla fall tid att lägga ner lite kärlek på dukningen, onödigt men kul!


Vi har spelat lite sällskapsspel, byggt ihop lite möbler (Lukas fick ett nytt skrivbord) och leksaker, varit hemma hos mina föräldrar och käkat och idag kom makens brorsa med familj, och barnens farfar. Har dessvärre gått och dragit på mig nåt skit, så jag känner mig bara mer och mer hängig hela tiden, inte alls vad jag hade planerat - jag skulle ju vara pigg och ha massor med tid att få vara på gymmet i lugn och ro, visserligen har det inte funnits så mycket tid än, men ändå... Det fick i alla fall bli ett pass i lördags, innan den här hängigheten hade slagit till, följt av en snabb (dvs utan barnen) runda på julrean - mest för att hitta ett par jeans vilket jag faktiskt lyckades med, även om jag inte vet om jag känner att 990 kr är rea... Isch.

I morgon kväll har vi ett hotell bokat i Skövde, som en del av barnens julklappar även om de inte vet om nåt än. Just nu känns det däremot föga lockande måste jag säga, jag skulle helst bara vilja vara hemma i fred, men det lär väl inte bli så. Planen är att vi under morgondagen ska åka ut till några skidspår och en pulkabacke som finns i Skövde, så att jag och Oliver kan åka lite längdskidor, så får maken och Lukas åka pulka. Självklart blir det badhuset på tisdag innan vi åker hem igen (återigen, känner mig inte alls sugen eftersom jag just nu sitter hemma och småhuttrar trots att det är typ 23 grader här och jag sitter i tjocka kläder).

Nyår kommer spenderas hos grannarna, och tills dess måste jag komma på nån vettig efterrätt - just nu är jag bara så himlans less på allt sött att jag inte ens kan föreställa mig att jag vill ha efterrätt, men maken hävdar att fruktsallad inte alls räknas som en passande dessert på nyår. Förslag på det?

Här är förresten en bild på desserten på julafton. Alltså, spritsa aldrig, aldrig mousse utan en sån där stjärngrej, ni ser ju själva.... För övrigt var min favorit jordnötstryffeln, men det var knappt man orkade smaka på grejorna för man var så mätt...

Pojkarna fick för övrigt varsitt kit med finkläder som de var så himla snygga i - Oliver börjar bli så väldigt stor tycker jag!


Alltså det GÅR inte ta ett normalt foto på den här, om han inte är på humör....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar