fredag 15 juni 2012

För vi har tagit studeeee-eeenten...!

Idag vaknade Oliver (som har varit förkyld hela veckan) med huvudvärk och såg lite halvhängig ut, så det fick bli en VAB-dag. Hade inte riktigt planerat för det, så kylen gapade ekande tomt, och maken är ju utflugen tom söndag eftermiddag, så det var bara till att ta en snabbsväng till affären, men det gick rätt bra med båda barnen i kundvagnen.

Tidig eftermiddag kändes han lite piggare, så vi tog oss ner till stan för att titta på studenttågen och äta lite sjuk-glass. Det är så otroligt roligt att titta på när folk tar studenten tycker jag! Det och bröllop är så oerhört positivt laddade, allt är möjligt och allt känns roligt. Dessutom minns man ju sin egen student och känslan man hade då - att hela världen låg för ens fötter, och en skööööön frihetskänsla! Jobbångest och vidare studier är sånt som drabbar en ändå, så varför oroa sig på sin studentdag?

Vi gick i alla fall och köpte glass på det (nya?) stället som gör egen italiensk glass, och inte ens jag kunde hålla mig utan jag tog en kula vit choklad-glass. Kan varmt rekommendera stället, vääääldigt god glass! Sen satte vi oss på en parkbänk och vinkade till alla studenter som åkte förbi på sina lastbilsflak - jätteroligt!

Nu sover barnen och jag har käka lite räkor och tagit ett glas vin i all ensamhet (Tobbe är ju aldrig borta annars, så jag unnar honom VERKLIGEN detta, men jag kommer nog ändå vara liiiiite martyr i helgen ;-) ). Höll på att avlida lite eftersom jag kollade på Jamie Olivers sommarfestival samtidigt, älskar hans matlagning! Idag har det blivit lite fusk, med glassen, men å andra sidan kommer jag ha tränat 4 ggr den här veckan om inget oförutsett händer.

I morgon ska jag lämna in bilen på tvätt efter att ha lämnat barnen hos mormor, och därpå tänker jag ge mig ut på en premiärrunda i min nya löp-outfit. Ska bli kul att se om det känns bättre med riktiga löpskor! Testade förresten att ha tajtsen på kickboxingen, och det var ju faktiskt oerhört skönt att inte ha något som fladdrar eller tar emot, speciellt när man sparkar, så jag kanske kan vänja mig vid att använda dem ändå.

Eftersom jag är den instagramjunkie jag är så kommer det två små kollage här med, bara för att ;-)



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar