tisdag 19 juni 2012

Spring för livet!

I går snubblade jag över en ny form av lopp när jag surfade runt, det heter Spring För Livet och är inte (som det kanske låter) för någon behjärtansvärd sak eller så, utan det är ett Zombie-lopp! Lite kort så kan man säga att man som löpare ska springa 5 km, från vätterstranden, upp runt Elmia-bankarna och runt HV's hinderbana, för att sedan gå i mål tillbaka på stranden igen. Med dig har du två röda flaggor ("liv") där du måste ha minst en kvar när du går i mål. Det som gör det lite knepigare, förutom diverse hinder, är att du även kommer bli jagad av Zombies!


Bilden lånad från deras hemsida : springforlivet.nu
Det här bara skrek åt min nördiga och barnsliga sida - fy vad roligt! ÄLSKAR hinderbanor, och även om jag tror att det kan bli sjukt jobbigt så tror jag oxå att det blir väldigt, väldigt kul! Dessutom är det ju perfekt att ha något att sikta på under sommarens träning... 


Tror jag får med mig maken utan några problem, men är det nån mer som vill vara med? Jag springer ju rätt sakta, struntar egentligen i vad (och om) jag får en sluttid, utan tycker mest det skulle vara en rolig och annorlunda utmaning... Nån mer som vill och vågar fjanta sig lite?!?!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar