fredag 8 juni 2012

Nu jävlar...

För ett tag sedan hade vi nån tjej från sportlife från jobbet som var där och informerade lite bland annat (de som är fast anställda får ju gå och träna där jättebilligt, dock inte jag i dagsläget nu då). Dessutom hade hon med sig en Tanita-våg, och av någon dum, DUM anledning hoppade jag på den för att kolla läget med fettprocenten. Jag tänker faktiskt inte ens säga vad det gav, men jag blev helt knäckt, på riktigt, av den enkla anledningen att jag tycker mig ha kommit i ganska vettig form nu. MEN det var jag tydligen ensam om att tycka, eller i alla fall var inte vågen eller tränaren på min sida...

Så, resultatet blev att efter att ha deppat ihop totalt i några dagar så kör jag nu stenhårt LCHF och ska öka löpningen så mycket jag bara kan, för av nån anledning har jag gett mig DEN på att jag ska bli vältränad nu! Det blir ju 2-3 kickboxingpass i veckan á 1½ timme, och hittills ett joggingpass ungefär, men jag ska försöka klämma in ytterligare ett någonstans tänkte jag. Det har ju faktiskt gått lite, lite lättare nu när jag hittat en "lunk", dvs en takt jag kan hålla ett tag utan att tappa andan helt.

På tal om andan, förresten, så går jag just nu på en kur med kortison för att se om jag kan förbättra mina lungvärden och få reda på vad det är som är "fel". Det är åtminstone väldigt mycket lättare att springa när jag tagit bricanyl, så något strul är det ju, men frågan är exakt vad.

Vid det här laget vet ni nog alla vilken genomgående karaktär jag (inte) har, men jag känner mig faktiskt förbannad nog för att springa med det som motivation än så länge, och gissningsvis ett tag framåt med.

Sist, och helt orelaterat till allt ovanför, måste jag bara skicka en liten hälsning till världens bästa praktikant, Alice (inte min praktikant men min kollegas) som slutade hos oss idag efter 1½ år  och som tar studenten om 1 vecka! Länge leve Alice! =)

1 kommentar :

  1. Oh! Tack så mycket Linda! Hoppas vi ses snart igen :)

    SvaraRadera