lördag 16 juni 2012

Full rulle

Ibland känns det verkligen som dagarna går i ett, fast man inte gör nåt "särskilt". Som idag, först lämna barnen hos mormor, sen åka och lämna in bilen på tvätt - en timme jag spenderade på gamla arbetsplatsen Sängjätten. Därpå hem och byta om, för att springa 5 km, sen hem, ta emot barnen, duscha och äta. Snart är det dags att köra Oliver till ett kalas, och då ska jag försöka fixa käk till oss under tiden, och dessutom MÅSTE jag verkligen dammsuga för nu ser det ut som Sahara här inne... Och då skulle jag inte göra nåt speciellt idag?
Lukas softar lite på golvet när mamma städar.
Nåväl, löpningen ja, idag var det premiär med nya outfiten och de nya joggingskorna. De funkade jättebra, och det kändes att de här - till skillnad från mina gamla aerobicsskor - är gjorda för att springa i. Skön dämpning och lätta! Nytt rekord, medelhastigheten blev 9,48 den här gången - mitt första mål är ju att klara 5 km på under 30 minuter (dvs 10 km/h), och jag känner mig sjukt nöjd med mig själv! Flåset börjar bli liiite bättre, men jag måste ändå köra med bricanylen om jag ska kunna andas. Nackdelen är att man blir så sjukt skakig av den, och det håller i sig ganska länge dessutom.

Det är ju alltid sjukt kul att få använda nya kläder, och det här var riktigt skönt att springa i !
Sköna skor!
Nu ska jag passa på att ta en kopp kaffe innan Lukas vaknar och allt kör igång igen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar