torsdag 14 juni 2012

Instagram

Ja ok, jag är helt såld. Inte för att det är något unikt med ett fotofilter på en bild, inte alls, men det är ju så sjukt SMIDIGT! Älskar dessutom kameran på min iphone, den tar MINST lika bra foton som mina vanliga digitalkamera, och dessutom har man den ju alltid med sig!

Är lite imponerad över hur snabbt instagram funkar med, otroligt användarvänligt, enkelt och roligt. Så ja - jag är lite beroende / missbrukar det en hel del.... Har testat en del andra fotoappar, men den är roligast och blir bäst. Däremot har jag fipplat lite med en annan ny app med - Instaframe - där man kan sätta ihop bilder i lite olika konstellationer, typ som de här:
Mina blommor har börjat slå ut i uterummet och är så här fina i färgen just nu!
Lite foton från när vi skulle ut och dansa sist =)
På ett helt annat tema så har jag idag investerat ungefär 1600 kr i träningsutrustning (pust)... Och då handlade jag ändå bara på rean! Eftersom jag nu hållit ut mina 10 joggingpass och känner att jag vill fortsätta springa så behöver jag ett par löparskor - istället för ett par gamla aerobicsskor som inte alls är gjorda för löpning. Dessutom blev det ett par 3/4 tights (känner mig inte helt bekväm i det, men det kanske ger sig) eftersom *alla* tycker att det är så bra att springa i tights, en t-shirt, ett linne och en luvtröja. Ganska mycket för pengarna med andra ord, och jag har ju inga stora utgifter i hop med träningen annars - terminsavgiften på 700 kr på kickboxingen är ju inte så betungande (speciellt inte om man jämför med typ gym-avgifter på 3-400 kr / månad), och löpningen är ju gratis i sig.

Nu känner jag mig sjukt sugen på att ge mig ut och springa i min nya outfit, men idag är det ju kickboxing, och fredag till söndag är maken borta på festival med en kompis. Får se om jag kan försöka få en stunds barnvakt så jag kan springa åtminstone EN gång!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar