fredag 22 februari 2013

Aktiva dagar

Igår var det sparring igen, det kan ju vara lite olika från gång till gång - ibland blir det lättare och mer tekniskt och ibland känns det bara som det är "fullt ös" hela vägen. Igår var det fullt ös som gällde, och det är så kuuuuuul! Idag har jag nog en sisådär 23 nya blåmärken på diverse konstiga ställen, för att inte tala om att jag nog lär få träningsvärk efter en riktigt jobbig fys... Det känns helt jävla underbart!

Innan träningen igår var jag och kollade på nya längdskidor, hittade ett par som man ev. kunde använda mina gamla bindningar till - kan man det köper jag dem direkt (bara 800:- i så fall)! Sen får jag väl lära mig valla lite med.... Hon visade hur jag kunde testa mina gamla skidor - alltså testa om de är anpassade efter min vikt - genom att dra ett papper under dem när man står på dem. Då ska det ju vara fritt under foten och en bit fram - när jag stod på mina gick det inte att rubba pappret alls! Inte konstigt att det har varit trögt....

Om jag köper nya skidor så tänkte jag passa på att åka i helgen, innan snön försvinner. Minst en mil får det nog bli! Hoppas lite på att brorsan tar sig hem och vill åka med mig, annars kör jag själv.

Ikväll ska vi testa nåt som verkligen inte är i min "comfort zone", nämligen Zumba... Gillar ju visserligen att dansa, men inte i grupp, koordinerat och inte till sån musik (gissar jag). Men vad sjutton, jag kommer säkert förlänga livet med ganska mycket skratt - och jag har ju åtminstone 3 till kompisar som oxå ska gå som inte heller har testat innan! Konstigt bara att det kan kännas så mycket mer obekvämt än att ställa sig i en boxningsring - där känner jag mig ju mer "trygg"....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar