söndag 3 februari 2013

Hoppas på en ordentlig genomgång i morgon

Jag veeeeet att ni säkert är jättetrötta på att jag skriver att jag älskar kickboxingen, men jag GÖR ju verkligen det. Ikväll var det äntligen dags, tyvärr inte sparring utan teknikträning (nej det är kul med, men får jag välja mellan de två väljer jag sparring alla dagar), för första gången på en vecka om jag minns rätt. Det var ett jätteroligt pass, som vanligt lär man sig en massa, men det var inte FÖR komplicerat så att man inte får ut någon träning av det hela. Den enda nackdelen är att jag blir lite, lite ledsen när jag åker därifrån varje gång, för jag skulle såååå gärna vilja ha tid och möjlighet att hålla på med det här mer än de två gånger i veckan det oftast blir. Extra mycket känns det när man missar ett av passen!

Styrketräningen har ju också fått pausa lite nu, inte direkt läge att ta sig dit när hela familjen ligger och kräks =/, men det får väl vänta tills på onsdag eftersom jag åker till stockholm och möbelmässan måndag till tisdag. Så, en ofrivillig träningspaus har det blivit, och jag kan i alla fall konstatera att min skadade axel INTE blir bättre av vila - ska passa på att fråga om det är något jag kan göra åt den i morgon när jag går på massage. Japp, ni hörde rätt, det är äntligen dags för min inbokade massage - har gett upp den "gamla" tjejen eftersom det helt enkelt inte går att få tag i henne, och ska nu testa de som jobbar med HV bland annat - massageterapeuterna heter de tror jag, och de finns på a6. Är i gravt behov av en genomgång nu, en nackdel med att få lite mer muskler - det är också mer att få knutor i =P

Skulle jag vara tvungen att byta ut kickboxingen mot något, förresten, så skulle jag nog välja MMA eller Brazilians jujutsu - helt enkelt för att de verkar ha det väldigt roligt tillsammans! Efter varje träning hänger det alltid kvar hur mycket folk som helst, och går man förbi ser det ut som värsta kramkalaset ;-) Det brottas, kramas, vänds och bänds på alla håll och kanter, men hur knäppt det än låter så ser det skitmysigt ut =)

Nu ska jag packa min väska - lämnar förresten både man och barn hemma i morgon allra minst för att de 48 symptomfria timmarna ska hinna gå. Är inte såååå ledsen över att lämna två vid det här laget klart piggare och uttråkade/retliga barn ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar