onsdag 20 februari 2013

Och nu en kopp te

Ok, en allra första reflektion om den Periodiska fastan. Tycker tiderna (9.30 - 17.30) funkar bra, jag är lite småhungrig på kvällen, men det är inget en kopp te inte kan bota. Likadant vid frukosten - min vanliga skål med youghurt är inte så värst saknad den heller.

Däremot har jag ju snabbt insett hur mycket jag plockar i mig i "onödan" när jag går hemma. Från ett par bett på Olivers smörgås, en ostskiva, en bit skinka och lite sånt på morgonen, till att jag är på väg till kylen/skafferiet säkert 3 gånger i timmen på kvällen. Visst, jag hade nog inte ätit nåt alla de gångerna, men ändå! Så, jag tror att den största vinsten kommer komma av att jag helt enkelt inte hinner äta mer än de planerade 3 målen - frukost, lunch och en snabb/enkel middag när jag hämtat ungarna. Ingen extra macka till kvällsmat och inte en massa småplock! Vi får väl se om nån vecka om jag känner likadant... =)

Åh, nåt helt ointressant egentligen, men jag åt kroppkakor på scandic idag. Det är så sjuuuukt gott om de är bra, och det var de här! Finns nog faktiskt nästan ingen husmanskost som jag INTE gillar. Förutom korv stroganoff, om det nu räknas till husmans...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar