söndag 3 februari 2013

Sol!

Det går helt klart åt rätt håll här, båda barnen är pigga, även om inte aptiten är som den ska än. Lukas varken åt eller drack igår, vad vi än försökte med, men i morse vaknade han och ville ha festis, han drack nog 4 dl på en kvart så det kändes skönt! Mannen ser oxå piggare ut, men han kommer stanna hemma i morgon med (och då får barnen oxå fortsätta vara hemma så för vi inget vidare).

Jag verkar faktiskt haft rätt i min gissning att jag är immun, har läst på lite och troligtvis är jag immun mot de vanligaste 80% av magsjuka (som vinterkräksjuka), men ingen verkar vara immun mot ALL magsjuka däremot. Det känns ju sjukt skönt ändå! Eftersom ingen annan ville ha mat igår fick det bli pizza, har aldrig fått möjlighet att äta en "hel" pizza i lugn och ro med barn och familj hemma annars, men nu var det ingen som ville smaka ;-)

Idag är det ju superfint väder, och eftersom barnen har piggat på sig så ska vi gå upp och mata hästarna en sväng. Får jag inte komma ut snart så blir jag galen! Om allt flyter på så tar jag en dusch och drar till träningen i kväll sen (känner mig halvt uttorkad efter allt duschande och handtvättande), ska bli jätteskönt att få röra på sig lite.

Kommer säkert foton på hästmatningen om en stund med =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar