onsdag 13 mars 2013

Bad hair month

Skit skit skit. Jag får ingen ordning på mitt hår just nu. Vet inte vad det är som skiljer den här klippningen från de tidigare, kanske att den är mer jämn-kort över hela, men jag får i alla fall inte till det ordentligt. Så, nu behöver jag lite tips - vad ska jag sikta på för frisyr framåt? Jag gillar det korta, men lite mer längder skulle kanske inte skada heller. Nu är det inte dags att klippa sig än på några veckor, men jag behöver ju ha en plan för vad jag ska ha för frisyr, så jag vet vad jag ska spara. 

Och färg, vad ska jag göra åt färgen??? Färgar gör jag ju hemma, men det är ganska lätt att göra i ett sånt här kort hår, så lite roliga effekter kanske man kan åstadkomma. Men vad/hur?!?

Så här ser mitt just nu ganska trista hår ut. Fast inte så guldigt som det är på fotona. 
Det enda jag vet är att jag INTE vill haka på hjälm-trenden som min frisör sa kommer framöver, jag vill ha mjukare, busigare hår, inte en hjälm - då ser jag bara ut som dr Spock...

Här är några stilar jag gillar....

Lite hjälmvarning på den här kanske...

Mjuk, feminin. Inte så dum. 


Visserligen är den här extremstylad, men den skulle nog vara rätt snygg utan all styling med. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar