söndag 3 mars 2013

Jag misstänker att jag snart kommer liknas vid en apa

Först av allt måste jag berätta om helgens stora framsteg, Lukas har helt klart utvecklat ett eget sinne för humor. Med stor inlevelse och fullt allvar kommer han fram och säger "titta dit" (vilket man såklart gör) varpå han fnissande utbrister "du luktar skit!" Inte så illa pinkat av en liten skit på 2,5 år =) Sen kanske inte ordvalet är det bästa, men vad sjutton... Det är grymt gulligt, och väldigt charmig, speciellt den lilla pausen medan han väntar på att man tittar dit man pekar.

Min lille busunge!
I nästa punkt på dagordningen kan jag väl bara konstatera att jag överskattade mina egna förmågor idag när jag tänkte köra först en runda på gymmet vid halv fem, sen springa en halvtimme på bandet för att sedan köra 1½ timme kickboxing. SPECIELLT om man äter en stor måltid precis innan man åker iväg... Det blev knappa 10 minuter på löpbandet, sen höll jag typ på att kräkas av att maten studsade upp och ner. Var väldans nära att ge upp och åka hem när jag tänkte på det enda "ordspråket" jag faktiskt gillar - "du ångrar aldrig ett genomfört pass, bara de som inte blivit gjorda" (ungefär), så jag åkte upp till kickboxingen i alla fall. Det var jobbigt, men roligt som vanligt, och inte sjutton ångrar jag att jag åkte dit i alla fall!

Ps, ifall nu någon inte kopplade rubriken så syftar den till på nästa steg i ramsan - titta upp, titta ner, gapa - vad du är lik en apa!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar