fredag 8 mars 2013

Proteinchokladbollar

Idag bakade jag och Lukas en variant på chokladbollar, fast med jordnötssmör i - sjukt gott!!!

Och man måste ju provsmaka med... :-)






Eftersom jag fick en önskan om recept så kommer ett ungefärligt sådant här. Nu är det inte så exakt, för jag provade mig fram lite. Receptet är en blandning av chokladbollar och proteinbars, och jag höftade lite, så ni får prova lite med mängderna. 

Proteinchokladbollar

ca 3-4 dl havregryn
ca 2-3 dl proteinpulver (med chokladsmak, använder mitt Gourmet Pro)
ca 0,5-1 dl socker
50 gr smör
drygt ½ burk jordnötssmör
½ dl kakao
lite salt
2-3 msk kallt kaffe
mjölk (nånstans mellan 3-6 msk kanske)

Mixa ihop allt utom mjölken i en matberedare och kolla konsistensen. Fyll på med lite mjölk tills det blir en chokladbolls deg - tillsätt ev. mer jordnötssmör annars. Rulla till bollar och rulla i kokos!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar