söndag 3 mars 2013

Vasalopp och utelek

Wieee, halvligger nu i sängen och kollar på mitt enda måste se-evenemang, Vasaloppet! Jag brukar missa starten, men nu har Lukas fått en ny blöja och frukost, och Oliver är så stor att han faktiskt ligger bredvid mig och kollar :-) Jag har ju alltid tittat på det med min pappa, så på något vis känns det extra mysigt att titta med mina barn nu, även om jag såklart inser att tålamodet förmodligen kommer tryta innan Mångsbodarna...

I går var det en riktigt lyckad lördag, först var vi ett helt gäng som var och tränade - 6 st även om inte alla tränar samma sak - och sen blev det lite välförtjänt fika på Bryggan. Så mysigt, skulle kunna tänka mig att ha det så varje lördag morgon!

Sen blev det en snabb sväng förbi matt-affären på vägen hem, vårt golv under köksbordet börjar bli så slitet av stolarna att jag var mer eller mindre tvungen att köpa en matta.... typ i alla fall ;-) Att det blev just den mattan (eller den sorten) som jag dreglat över sedan i somras, det kunde väl inte JAG hjälpa eller....?


Sen blev det rastning av familjen med en tripp till Stadsparken. Oliver hade med en kompis och de lekte som vanligt superbra, och vi gick runt med Lukas.



Vi gick upp för att titta på de nyfödda killingarna med, men de var nog inomhus och sov eller nåt, för det var bara de gamla djuren ute.
Man kan ju inte orka gå själv JÄMT ju.
Resten av dagen var jag själv med Lukas, Maken åkte ute till en kompis och Oliver var och lekte med sin kompis hela dagen. Hann tom storstäda (välbehövligt), blir ju lite roligare när man får lägga in nåt nytt på golvet sen :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar