tisdag 5 mars 2013

Det var i alla fall bra musik

Hmmm. Tja, det var ju en upplevelse det med - BodyCombat då. Det är liiiiite svårt att hålla sig för skratt när folk har boxarlindor och handskar på sig, när det enda man slår på är - luft?!? Nu var det tydligen teknikvecka den här veckan på alla pass, vilket innebar att det var två instruktörer som gick runt och kollade tekniken på folk. Faktiskt var själva tekniken i sparkarna inte alls så kass som jag var rädd för, grundprincipen i en frontspark eller sidekick var mer eller mindre rätt i sig, däremot blir det ju inte direkt några vettiga rörelser när man kör en massa hopp och studs emellan, men vad ska man begära.

Precis som med zumban så vet jag inte riktigt vad man tränade egentligen, jag var absolut riktigt svettig när jag gick därifrån, men det var ju inte tungt och det var inte jobbigt för flåset. Cardio kanske? Det är ju inget som kan mäta sig med den "riktiga" kickboxingen, inte på något plan, men jag förstår att det finns folk som tycker det är kul.

Eftersom jag inte var direkt var trött efter så tänkte jag fortsätta mitt projekt med att komma i gång med att springa lite, så det fick bli en kvart på löpbandet. Alltså jag är verkligen kass på att springa... Nu kan jag ju faktiskt andas tack vare några månaders användande av astmamedicin, men det känns så TUNGT! Känns som en elefant som klampar fram på bandet, inte alls den där snabba, lätta känslan jag inbillar mig att andra får.... Nåväl, en stund då och då känns ok, och framåt sommar/vår så hoppas jag kunna ta ett varv ute då och då.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar