söndag 17 mars 2013

Helgen

Herregud, det är redan 17:e mars! Vad fort den här månaden har gått hittills, väldigt skönt med tanke på att det enda man vill ha nu är vår...

Lite kort om helgen - i går blev det lördagsträning, Saturday Fun tror jag det hette. Det var en blandning av fyra olika pass på lite drygt en timme, först en kvart spinning, sedan en kvart CxWorx (core), Bodycombat och sist en blandning av zumba och afrodans. Kul koncept med så många olika typer av träning, och det var ett jäkla tempo på det med! Sen har jag personligen väldigt svårt för spinning, jag får bara mjölksyra efter 30 sekunder och sen vill jag bara dö ;-) Eftermiddagen spenderades sedan mestadels med lite hemmafix, och påskpyntet fick se dagsljus igen.

Söndagen började med lite lyxfrulle, vi fick nämligen croissanter på jobbet i fredags så jag blev så sjukt sugen på det. Orkade inte baka själv (allvarligt talat, en söndagmorgon?), så jag köpte deg på rulle. Blev riktigt bra, "råkade" rulla i lite ohoy chokladsås i dem med, mmmm....

Jomen jag har gjort degen själv. Jag bara tryckte in den i en burk efter. 


*dreggel*
Sen bestämde vi lite hastigt och lustigt att vi skulle åka till Skövde och bada. Det blev bara lite bökigt eftersom jag tänkt göra pulled beef, men det löste vi genom att sätta in köttet i ugnen hos mina föräldrar innan vi åkte (vill helst inte ha ugnen på en hel dag hemma om man inte är där), och så åt vi tillsammans där efter badet. Supergott =) Och en trevlig dag, även om det kanske inte var Lukas bästa dag rent allmänt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar