lördag 9 mars 2013

En gång är ingen gång..

...men eftersom två gånger är en vana så antar jag att vår lördagsträning följt av fika numer är en vana. Väldigt trevligt, dels att träna med folk man inte brukar träna med, och sen fika på det så blir det helt perfekt! Idag anslöt maken och barnen till fikat med, extra trevligt :-)


Därpå blev det en kort sväng på a6 eftersom den minsta herrn i familjen har växt ur alla sina byxor.

Eftermiddagen har varit ovanligt produktiv, jag har gjort dillkött (familjefavorit), klippt barnen (definitivt inte en favorit hos barnen. Herregud, jag får muta, hota, och klippa dem på mindre än 5 minuter vardera för att de inte ska ge upp...) och, störst av allt - vi har skrivit färdigt vår bygglovsansökan! Japp, tro det eller ej, men till slut har vi ändå bestämt oss för att bygga till två rum... Nej, jag är inte gravid, men vi behöver ett allrum till barnen så att vi kan höra oss själva tänka när Oliver har kompisar hemma. Och bygger vi ett rum kan vi lika gärna bygga två, liksom.

Så, nu väntar väl 10 veckors väntat på att få bygglovet godkänt... Den sista offerten på tillbyggnaden hoppas vi däremot att vi får inom två veckor, så att vi kan bestämma VEM det blir som ska bygga åt oss. Vi hoppas (!) att ha allt färdigt till slutet av sommaren, inklusive det vi ska göra själv (lägga golv, måla tak och tapetsera, förutom att måla fasaden).

En bild i vårsolen i morse när jag stod och väntade på bussen. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar