lördag 22 februari 2014

Cloudy with a chance of shopping

Förutom det alltid lika trevliga lördagsfikat, så har det varit en rätt seg dag idag. Lite trött, extremt less på det jävla skitregnvädret som har pågått i flera år (känns det som) och lite nere. Träningen i morse gick tröööögt, men jag lyckades faktiskt göra 1x3 chin-ups, eller ja, om man räknar med att jag får göra ett litet, litet skutt för att nå upp, så armarna är inte heeeeelt sträckta. Men ändå, det har jag inte fixat innan!

Nu på eftermiddagen fick jag lite smått panik av ren tristess, jag hade lätt kunnat spendera dagen med att städa lite hemma, men fan vad jag inte kände för det. Så det blev en sväng upp till A6, där det fick bli lite tröstshopping ;-) Ett par fantastiskt sköna tights från Nike (tror det är samma modell som mina gråflammiga) och ett linne. Shorts verkar däremot inte vara lika "smidigt" att hitta (haha, jag har provat 73 tights innan jag hittade de här), vet inte hur jag ska lösa det riktigt...

Ja ok, inte direkt färgglatt, men det matchade mitt humör. 
Nu ska jag steka en bit oxfilé och fixa en sallad. Har förresten nog kommit fram till att jag faktiskt måste lägga till lite bra kolhydrater till kosten, jag har blivit så totalt slut efter ett tungt styrkepass att jag nästan inte återhämtat mig förrän dagen efter. Så, lite, lite mer varierad kost när jag tränar så hårt får det bli.

Hoppas ni har en roligare helg än mig, eller att ni också får shoppa lite ;-)

2 kommentarer :

  1. Prova feta proteiner ett kort.tag innan passet, ägg och makrillfilé är en grym uppladdning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då behöver man ta det ganska "långt" innan väl? I och med att det är lite långsammare energi.. Blir lite svårt just på lunch-träningen eftersom jag fastar till efter träningen, men på kvällen innan jag ska ladda till kickboxingen ska jag absolut testa det!

      Radera