fredag 7 februari 2014

Dagens pass

Pga möbelmässan och lite magont så har det ju bara blivit lite träning den här veckan, men idag var det dags att plocka upp sig igen. Var helt själv idag, ibland känns det motigt men just idag passade det mitt humör. Det fick bli knäböj, hantelpress och lite latsdrag - det senare blev sådär pga att jag fortfarande inte kan böja fingret och greppa ordentligt. Vissa övningar blir ju helt enkelt lidande nu, det blir varken chins, pull-ups eller marklyft, för att inte tala om att kickboxingen får vänta tills fingret läkt... =( Men vad gör man, det är på det stora hela en mini-skada, så det ger sig nog snart.

Lyckades faktiskt med 5 st hantelpress på 15 kg vardera, det har hänt en hel del där känns det som, och nästa gång hoppas jag kunna öka ytterligare! Knäböjen går ju inte framåt som jag vill, rent viktmässigt, men jag får å andra sidan ner rumpan till en decimeter över backen och har justerat tekniken en hel del, så det går väl framåt där med, även om det inte känns så.


För att prova nåt nytt idag så körde jag även en superkort intervallträning efter - badmintonhallen var tom, så jag sprang för allt vad jag var värd där igenom på ett håll, och joggade lugnt tillbaka - 5 varv totalt. Flåsigt blev man ändå, på det lilla korta - fascinerande!


Efter träningen blev det lunch på racketcentrum - räksoppa och grönsakstallrik. Väldigt god soppa, gissar att det var en del grädde i med tanke på hur mätt jag blev, så nu får det nog bli lite mindre fredagsmys. Det har varit svårt att hålla sig helt den här veckan, med konferens och så ska vi ha tränarträff med middag i morgon, men skam den som ger sig! Fasen att det ska vara så svårt att bli av med det där sista...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar