fredag 21 februari 2014

Hoppas han inte kollar den mentala hälsan bara...

Med tre veckor kvar till den eventuella tävlingen (vi har fortfarande inte fått nån coach tilldelad, så inget är klart än) så är jag ett halvkilo från min målvikt på 67 kg. Det känns helt ok, även om det har varit lite "varannan vecka" metod, varannan vecka har varit en "vanlig" vecka där det varit hyfsat lätt att hålla koll på kosten, och varannan vecka har vi varit iväg, och då blir det ju lätt både lite alkohol och inte lika kontrollerat matintag, så att säga.

Den här veckan var en sån vecka när det blev sisådär med kosten, torsdag-fredag har vi varit i Göteborg på lite konferens, kan man väl säga, och då blir det ju både god mat och gott vin :) Men eftersom träningen har gått riktigt bra och kroppen har varit väldigt trött så har det känts helt ok ändå. Målet har främst varit att helt enkelt hålla vikten, och gör man bara hyfsat bra val (tex är det ju rätt meningslöst att äta en massa potatisar till maten, men däremot njuter man ju hejdlöst av att äta lite efterrätt) så går det rätt bra - hoppas jag i alla fall, nästa vägning blir ju på måndag.

Har förresten fått min klubbtröja, en riktigt snygg modell från underarmour,
måste bara köpa ett par shorts med. Tydligen måste man ha det när man tävlar,
det är ju inte mitt förstahandsval när det gäller träningsplagg annars.

En tilläggsreflektion, jag är helt värdelös på att posera inser jag. 
Nu blir det ju lite vikt-fokuserat, bara för att jag ska hålla mig i rätt viktklass, annars mäter jag egentligen hellre, eller kollar helt enkelt. Som en annan del i förberedelserna så är det läkarkoll uppe på klubben, vet inte riktigt vad det är de kollar efter, men det är väl mest att man ska vara i hyfsat gott skick utan allvarliga skador. På tal om skador så har nu fingret läkt nästan helt, ärret är bara lite ömt nu.

I morgon blir det förhoppningsvis knäböj och chins - jag säger förhoppningsvis eftersom det just nu känns som jag håller på att bli sjuk, men det kan å andra sidan också bero på att jag är sinnessjukt trött *gäsp*... Hoppas på det senare!

Ha en riktigt skön helg, allihop!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar