måndag 24 februari 2014

Tech-paus

Det kommer nog inte bli så mycket blogga på helgerna framöver, vi tänkte vi skulle testa att ta lite teknologi-paus, dvs på helgen lägger man ner telefoner, plattor, dator mm. Det är helt enkelt alldeles för lätt att bli distraherad och, åtminstone jag, vill gärna kolla hela tiden efter den där konstanta bekräftelse-fixen man får av sociala medier. Bra att öva på att ha lite "tråkigt" med, så man får hitta på något annat! Sen blev konsekvensen mest denna helgen att det blev lite extra träning eftersom jag inte direkt kom på nåt annat att göra, men det finns ju sämre sätt att fördriva tiden på...

Det där med att göra saker måttligt är jag ju inte så bra på, som ni kanske märkt, och tyvärr slår det ju även på dåliga saker. Tänkte ju börja äta lite mer kolhydrater, men meddetsamma så tillåter jag mig en massa saker som jag inte alls borde äta.. Måste försöka göra saker med måtta, lagom med BRA kolisar... Kanske inte prinsesstårta i alla fall, åtminstone inte innan tävlingen ;-)

För övrigt har det här alla förutsättningar att bli en ganska bra vecka, dels ser jag inte att jag har några förhinder från sparringen den här veckan, sen blir det Maria-fika (Crepes på Olgas, massor med kolisar, men är det Maria så är det) och på lördag är det sparringläger uppe på klubben. Det senare är väldigt kul och det är dessutom jättebra att öva på att sparras mot folk man inte brukar köra med.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar