söndag 1 mars 2015

Utekväll och drinkrecept

Igår kväll var ju den ursprungliga tanken att vi skulle ha fest här hemma, men med lite frånfall så blev det istället utekväll med vännerna med start på Bada Bing för lite mat, och sen vidare till el Duderino för lite öl, dricka och umgänge. Kvällen blev väldigt lyckad (ev. lite FÖR lyckad för min del kände jag i morse) med god mat och trevligt sällskap!

Maken fick agera både bartender och fotograf medan jag fixade till mig lite. 
Kvällen till ära hittade maken på en ny drink, alla Göteborgare kommer nog älska den lite extra...

Ett päron till farsan
4 cl vodka
2 cl päronlikör
ca 1 dl päronjuice

Skaka med is. Toppa av med lite citron- och ingefärsläsk, en ny smak från Apotekarnes. Riktigt gott!



Mitt val blev en Corpse Reviver, en av de cocktails vi gjorde till cocktailfesten förra året. 

Corpse Reviver
2 cl cognac
1 cl calvados
1 cl röd vermouth

Skaka med is!





Jag är väldigt glad för alla goa vänner som gjorde kvällen lyckad!

Bästa maken :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar