torsdag 5 mars 2015

Joråsåatte

Trött.

Vårtrött, vintertrött, stresstrött, träningstrött, diettrött. Trött i huvudet, trött i kroppen (det senare betydligt skönare än det förra).

Ja ni fattar. Så, lagom mosig i huvudet efter en stressig dag på jobbet så var det fantastiskt skönt att kliva ut i det lite våriga vädret och ta en promenad ner till stan, där maken plockade upp mig efter en kort shoppingrunda.

Och vilken fantastiskt vacker stad vi bor i ändå...

Panoramafunktionen i telefonen är ändå riktigt schysst måste jag säga. Varsågoda, en fantastisk vy över Vättern...


Det blev varken en snabb eller sådär jättelång promenad, men den var välbehövligt för huvudet, om inte annat. Lite frisk luft och P3 i lurarna så vandrar tankarna fritt, och någonstans på vägen sorterar det värsta kaoset upp sig i huvudet... Hem och landa på soffan, som jag i princip inte rört mig ifrån sen dess. Skönt det med, det går inte säga annat.

Har inte ens orkat förbereda nån mat för morgondagens lunch på jobbet, så det får helt enkelt bli min äppelpajsgröt med vaniljproteinsås tror jag. Inte fy skam det heller, om man säger så.

Over and out, från en tröttseg soffliggare!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar