söndag 8 mars 2015

Vilken helg!

Det här har varit en tämligen ovanlig, och ofantligt trevlig helg! Istället för den vanliga lördagsträningen med fika så åkte jag istället själv till Göteborg i lördags morse. Min tanke var nämligen att jag skulle hinna shoppa lite, innan själva huvudeventet för helgen ägde rum, nämligen vigseln av Tina och Glenn!

Grattis mina vänner! Och ett stort tack för att jag fick hjälpa er föreviga dagen!
Palmhuset i Göteborg var perfekt att fota i, och vi var inte enda bröllopssällskapet där heller. 

De hade valt att åka iväg i all hemlighet för att gifta sig, men tack vare att jag har en vettig kamera så fick jag möjligheten att följa med och fota, och bevittna vigseln. Mycket trevligt! Jag fotade familjen i Palmhuset i Göteborg, sen skedde den borgerliga vigseln i Dickinsonska palatset 100 m därifrån.

Efter det blev det lite fika, innan jag lastade in deras barn i bilen och åkte hemåt (med ett stopp på Ica Focus för att köpa lite lördagsmys till mig och maken).

Idag har det ju dessutom varit en helt annan slags fantastisk dag - med riktigt vårväder och sol! Vi har varit ute i princip hela dagen, hela familjen, så nu är både barn och vuxna trötta... Hann med rätt mycket ändå, grovstädade lite i trädgården, gjorde rent i hönshuset, rensade lite, klippte ner gamla perenner och putsade fönster. Sen blev det lite grillat - inte dumt alls!

I trädgården är det fullt med vårtecken redan - här är rabarberknoppar som tittar upp i landet i söderläge. 








I smultronen har det också börjat växa...

...och likaså blåbärsbuskarna. Skönt att ha det soliga söderhörnet!

Hönorna fick lite vårfint inne hos sig...

...men var till största delen med oss runt i trädgården och "hjälpte till" att rensa. 

Nu är det bara att ladda om inför nästa vecka, tillbaka i alla rutiner igen, men den här ljuvliga pausen har varit otroligt skön!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar