måndag 2 mars 2015

En dags matintag

Igår var jag hemma själv större delen av dagen - barnen var kvar hos mormor till på eftermiddagen och maken trotsade all rim och reson och hängde med till Ullared vid 06:30 på morgonen. Själv kan jag inte påstå att jag gjorde många knop, men jag fick i alla fall tanken att jag skulle fota all dagens mat, för att liksom visa vad jag äter under min kosthållning. Lördagen blev... lite väl fri, kan man väl säga, men den var planerad sedan länge så då får man liksom hantera det så som det blev. Men igår var jag tillbaka på banan igen, och då såg min dag ut så här....

Min "frukost" som intogs liggande i sängen var inte så imponerande, men oftast äter jag ju inte frukost alls. Kaffe, citronvatten och en liten kvarg fick det bli. 

Lunch - omelett med keso och ruccola - till det nåt som jag vet att många antingen hatar eller älskar, nämligen kalvsylta. 

Till efterätt fick det bli en Caseinkladdkaka från Tasty Health, med hallonkvarg till. Mums...

Ett lättare mellanmål innan jag skulle följa med Oliver och klättra - två rågbröd med philadelphia och en kopp te. Missade att fota äpplet jag åt också...

Middag - 220 g ugnsbakad lax, med ugnsbakad, klyftad kålrabbi (helt galet gott) och en romsås på kvarg. Till det lite sockerärtor. 
Som ni ser blir det ganska mycket mat på en dag, och allt detta landade mig på följande total för dagen:

1582 kcal, 76 g kolhydrater, 168 g protein och 65 g fett.

Alltså en näst intill perfekt dag rent näringsmässigt. I morgon kommer ett recept på muffins-pajer, så titta tillbaka då!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar