onsdag 4 maj 2011

Jag är köttetarian

Sitter och slötittar lite på 'klockan åtta hos stjärnorna', och hur gott det än är med tex grillad tonfisk, fin torskrygg och diverse andra fiskrätter, så finns det ändå inget som är riktigt motsvarande känslan av att sätta tänderna i en riktigt blodigt bit oxfilé. Det finns helt enkelt inget som går upp mot den smaken, även om det finns många andra smaker som finns med på toppen, såsom marulk, tonfisk och skaldjur i nästan alla former. Bara en liten reflektion så här på onsdagskvällen...

Ser dessutom att det snart är dags för 'extrem överlevnad', det är ett program som fascinerar mig. Dessutom inbillar jag mig att jag förr eller senare kommer kunna dra nytta av kunskaperna man plockar upp i programmet, även om jag inte riktigt vet i vilken situation det kan vara bra att veta att man kan övernatta i en död kamel om det är kallt. Kanske om fjärrvärmen stiger alltför mycket???


Just den här överlevnadsmetoden kan ju vara bra om kontoret rätt som det var skulle fyllas med sand. Fast då måste jag raka av håret först.

Matprogram är ju annars det jag tittar mest flitigt på, eller snarare slötittar oftast på. För sedan jag fick min lilla mini-laptop så sitter jag sällan och tittar på tv med full koncentration, utan jag surfar och bloggar oftast samtidigt, men då passar matprogram ganska bra. Förutom att man blir hungrig och sugen på saker stup i kvarten. Tur att jag har sån bra karaktär...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar