tisdag 31 maj 2011

Voulez vous?

Det går ju inte att skriva något idag utan att nämna vädret. Att gå upp i morse och lämna Oliver på dagis, han iklädd shorts och t-shirt och jag en klänning, i en underbar fuktig medelhavsvärme kändes helt fantastiskt! Jag struntar i att man blir genomsvett bara man andas för häftigt, jag skulle lätt välja det här klimatet året runt om jag kunde! Så skönt, att öppna dörren och bara kunna gå rakt ut, utan ytterkläder eller ens skor, det känns som om man kliver ut ur ett hus neråt franska rivieran (=hemma för mig på något sätt). Till och med ljud och lukter kändes annorlunda idag - underbart!

Men, i morgon börjar allvaret igen, nu är det dags att börja jobba heltid. Hur bra jag än trivs på jobbet så känns det ändå inte helt bra att veta att jag kommer missa så mycket av barnens utveckling, speciellt Lukas där det händer så mycket just nu. Det är rent egoistiskt, barnen kommer ha det MINST lika bra hemma med maken, som kommer vara föräldraledig tom december.

Nu ska jag sätta mig och ta ett glas kallt vitt vin och titta på House. Njut av värmen, vänner!

1 kommentar :

  1. Snyggt du gjort på bloggen :) men du börjar heltid precis när det är helgdag to och måndag. Kram

    SvaraRadera