måndag 23 maj 2011

Men ingen Ola-Conny idag

Alltså jag vet inte om det bara är jag som är helt knäpp, eller är kanske alla likadana?

Idag höll jag på att förgås av rastlöshet och klaustrofobi (kanske inte i ordets rätta bemärkelse, men ni förstår vad jag menar). Fick bara världens lust att dra all världens väg, eller åtminstone till nåt varmt ställe med god mat ;-) Fast sen vill jag ju inte lämna maken och barnen bakom (ok, det finns dagar när jag vill lämna dem bakom oxå, men det här var inte en sådan dag), så då blev ju alternativen begränsade till sånt som inte a - låg för långt bort, b - var tillräcklig okomplicerat så det inte blev världens projekt att ta med barnen.

Så jag satte mig och började surfa resor. Resor IDAG. Och hade det inte varit för att tydligen de flesta resebolag vill att man bokar åtminstone några dagar i förväg, och i minst 2 nätter för att få några vettiga priser, så hade vi suttit i tex Köpenhamn nu. Skit samma om vi inte har några pengar, vi sticker ändå, liksom?!? Och jag hade njutit av varenda sekund dessutom, kanske till och med lite extra mycket eftersom det är lite "förbjudet" att bara dra sådär...

Men men, resebolagen och allt runtomkring samarbetade inte med mig, så vi bestämde oss väldigt hastigt och lustigt att vi drar väl till Ullared då, med barn och bandage och allt. Och vet ni vad, det gick bra! Vi hade det jättetrevligt, barnen hade det bra, och med MÅNGA sittpauser med benet i högläge (hade lindat om det riktigt ordentligt med) så haltade vi runt där nästan hela dagen. Det var nästan inget folk, så vi hade det lugnt och skönt, t.om i matsalen satt vi nästan själva (tur det, jag satte mig i ett hörn och halvlåg med benet på en bordskant) och vi hittade lite smått vi behövde.

Så kontentan av det hela är väl att om man verkligen känner för att sticka iväg så ska man göra det! (även om det nu bara blev en tripp till Ullared) Livet är ju för kort för att man ska missa ett tillfälle att ha lite roligt och känna sig fri!

PS, självklart hittade jag INGENTING till mig själv, det är ju helt omöjligt! Däremot lassade vi på med lite leksaker och skor till Lukas kommande 1-års dag, och Oliver fick en ny sparkcykel i en enkel modell. Maken hittade däremot som vanligt en massa snygga kläder (det är GRYMT stor skillnad på hur fina kläder man hittar på tjej/kille avdelningarna!)... Fusk!

PPS, kan ju tillägga att imorgon kommer jag nog inte att lyfta på arslet alls, för trots många pauser och benet på instrumentbrädan hela vägen hem (nej, jag körde inte), så gör det rätt ont i benet nu...

3 kommentarer :

  1. Hej!

    Haha Vad jag skrattade när jag ¨såg bilden framför mig med dig i retaurangen och ett ben på bordet ;)

    Tack för dina uppmuntrande ord. Jag kanske släpar mig bort på en kopp kaffe i morn. Så slipper du gå ut.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Du är ju helt galen... Lite sadovarning på dig... Varför Ullared som är helvetet på jorden??? Hoppas du vilar upp dig inför onsdagkväll??? KRAM

    SvaraRadera
  3. Äsch, det är inte så farligt där, speciellt inte när det inte är nåt folk!

    Hehe, jag fick lite konstiga blickar på mig i caféet, men då stönade jag bara högt och mumlade "jag bor i gökboet" gång på gång, så tittade de snart bort ;-)

    SvaraRadera