torsdag 19 maj 2011

Tur man har den här bärbara leksaken

Ok, nu har jag befunnit mig sängliggandes med benet högt i en knapp dag. Det är tråkigt. Fast man ska ju hålla sig still i ca ett dygn efter, så framåt eftermiddagen här kan jag väl börja röra mig lite mer, men då gör det ju ONT ju. Ja inte direkt, men när man stått i mer än 2-3 minuter typ. Jag känner att det här kommer att bli en väldigt jobbig vecka, speciellt för maken som får stå ut med mig och mitt (gissningsvis) sjunkande humör. Men visst, det är gött att bli lite uppassad, fast med 2 barn i huset hamnar jag inte högst på prioriteringslistan, klagar absolut inte på det för om inte Lukas får en ny blöja så kan man knappt befinna sig inom en 30 meters radie från honom...

Vilken tur att man har en blogg så man får gnälla lite ;-) Fast bara lite, det mesta är ju bra annars. Hehe, och nu bajsar Lukas (igen) och jag slipper byta - bara det är ju värt allt besvär ;-)

Hade nog inte riktigt räknat med att jag skulle bli så begränsad i mina rörelser, hade tex tackat ja till en fikainbjudan hos en kompis nu vid 10, men det känns inte så aktuellt. Sen känner man sig inte jättesöt heller, längtar lite efter en dusch och hårtvätt, men det får nog vänta till kvällen när jag får ta av bandage och stödstrumpor.

Så, om nån har tips på saker man kan roa sig med (förutom att läsa och surfa då) så får ni gärna komma med tips =)

//Uttråkad

1 kommentar :

  1. Mja... Har surfingtips;) Har du FB så spela UNO ... Det är bra tidsfördriv=P

    SvaraRadera