onsdag 6 april 2016

En god tanke

Haha, så galet det kan bli ibland.... Som förra höstens kommentar "Borde vi inte plantera en liten häck på framsidan, det skulle ju vara fint". Joråsåatte. Visade sig ju vara nästan inget jobb alls.... Puh.

Nu är gräset uppgrävt och hälften av det är lastat på ett släp för att åka och slängas någon morgon på Klämmestorp, sen ska andra hälften lastas och gå samma öde till mötes. Därpå ska det grävas med grävmaskin, för att inte tala om att det kommer gå åt 5 kubikmeter matjord (vilket ungefär innebär 7 ton) att fylla igen hålet med innan det är dags att plantera - typ 70 plantor. Kanske inte riktigt hade tänkt mig att det skulle bli vare sig så dyrt eller så jobbigt... Ur budgetsynpunkt var det väl mest att jag inte tänkt att vi skulle behöva en grävmaskin, och ur arbetssynpunkt så måste jag ju bara lära mig att ALLT jobb man gör själv alltid tar tre gånger längre tid och är tre gånger jobbigare när man väl sätter igång. Nåväl, det kommer nog bli bra när det är klart!

Behöver jag säga att HIIT-passet igår blev väldigt jobbigt... Kroppen är ganska slut nu efter en intensiv helg, ganska skönt ändå på något sätt, men nu får det bli bara vila idag. Det behövs med!

Åh, för övrigt så har jag nu beställt kycklingar av samma uppfödare som vi köpte från sist! Det blir ett gäng dagsgamla kycklingar, och de beräknas vara klara om lite drygt 3 veckor. Ska bli väldigt mysigt att få höns igen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar