fredag 8 april 2016

Friday Things

Idag anar jag lite oråd, har ont i halsen och känner mig frusen, men jag hoppas att det bara är nåt förbipasserande så jag kan köra mitt HIIT-pass i morgon som vanligt. Måste för övrigt bara inleda dagen med följande dikt:



  • En kollega till mig har en egen matblogg, där det i veckan dök upp ett recept på Quindim - ett brasiliansk recept. Det ser ut som en skapelse helt i min smak, så jag hoppas kunna göra den inom en snar framtid. 
  • Mannagrynsgröt är en av mina favoriter när det gäller comfort-food, men tydligen ska man även kunna göra en liknande gröt av polenta istället, extra bra för de som inte tål gluten!
  • Vet inte om någon lagt märke till min nya bloggheader, men den skapades på typ 2 minuter på sidan Canva. Den sidan var bara ett av många bra tips jag hittade för alla som håller på med ett eller annat sätt med sociala medier. 
  • Ni vet väl alla om min förtjusning över Nutella (en produkt jag absolut inte kan ha hemma). Skulle jag välja något extra lyx att göra till fikat framöver så skulle det nog vara det här Nutella Brownies'arna, herregud säger jag bara....


Avslutar med en rolig reklamvideo med David Beckham och James Corden (komiker som bland annat kör runt på kändisar i en taxi). Ha en skön helg!


3 kommentarer :

  1. Jag läser din blogg i appen bloglovin så jag har missat din nya design men den var fin nu när jag var tvungen att titta in, nyfiken i en strut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder också appen, men inte till mina egna inlägg, så jag tänkte inte på att den inte syns där :) Grymt bra app för övrigt, det är nog den jag använder mest!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera