tisdag 26 april 2016

Heavenly Havre

Jag tycker det är ganska häftigt att kroppen själv kan få ett sug efter ämnen den saknar (ja förutom att den kan få ett sug efter socker då, men skapade sug räknar jag inte riktigt in här). Om jag tex inte äter omega3 under en period så blir jag så vansinnigt sugen på sill. Och har jag ätit för lite kolhydrater när man tränat hårt så måste jag ha havregryn. Just nu misstänker jag att jag kanske har lite järnbrist, för sedan jag såg kollegans medhavda lunch som bestod av bla spenatstuvning häromveckan så har jag ätit det 4 gånger. Och då menar jag att jag har gjort en jätteladdning varje gång, på ett helt paket spenat....


Så satans gott. Och nej, jag har inte orkat göra tillbehören till ens (typ falukorv och potatis) utan jag har bara ätit en jätteskål med spenatstuvning. Och nej, jag är inte gravid, jag har bara alldeles vanliga cravings.

För övrigt så kom maken med den brillianta idén att vi borde prova alla de där annorlunda "mjölktyperna" som finns, dvd sojamjölk (smakar gräs), mandelmjölk (smakar - oväntat - mandel i vatten) och havremjölk... Och det sistnämnda måste jag gå in lite närmare på. För herregud, vad gott det var?!? Jag har på en veckas tid skapat ett gravt behov av denna jäkla havremjölk (tror dock inte det beror på någon brist) och har svept i mig säkert 5 paket. Vi har hunnit testa ett par olika med, såklart alla i osötad variant:

Ica's I love Eco havremjölk : Liksom "torr"? Typ som när man äter jordnötssmör ni vet... Ingen jättehöjdare. Smakade också mest havre av de tre.

Oatly : Absolut godare än ovanstående, och inte lika "torr" eftersmak.

Änglamark : Helt klart godast! De har en gnutta rapsolja i sin, vilket gör att den torra känslan är helt borta och den är vansinnigt len och god.

Det finns för övrigt bara två andra drycker som jag kan verkligen bälga i mig, det ena är ett riktigt bra kokosvatten (foco) och det andra är morotsjuice. Ja och en god veteöl med gärna, om det är väder för det....

(ps, jag är inte på något sätt sponsrad av någon, jag är bara nyfiken)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar