fredag 29 april 2016

Friday Things

I morse vaknade jag av ett meddelande att två av de små äggen hade kläckts! Vi får väl se om det hinner komma så många att vi kan hämta dem idag, annars får vi göra det imorgon eller på söndag. Behöver jag säga att vi längtar?!? Har i alla fall fått en bild på de två som kläckts :



Vad har vi för nyheter från veckan som gått då...

  • Hemma växer mina chiliplantor, visserligen grymt sakta (enligt mig) men det går ändå framåt. I Odlingsskolan del 4 får du fler matnyttiga tips om tomatplantor och potatis bland annat!
  • Numer ligger ju torsdags-yogan som standard i mitt träningsprogram. Jag är grymt imponerad av ledaren Carina, som bland annat är en jäkel på det där med handstående yogapositioner. Det är helt galet hur mycket bålstyrka de kräver, men någon gång i livet tänker jag att det vore väldigt kul att åtminstone klara några handståenden (eller helt enkelt bara stå på händer utan en vägg), och då finns det en hel del tips på övningar hur man kommer dit.
  • Min senaste citronpaj blev ju totalt misslyckad och så översur att den var näst intill oätlig - men jag har inte gett upp för det, den här pajen ser mer välbalanserad ut! Till min födelsedag ska jag sedan baka en punsch-paj, men det kommer ett recept på senare...
  • Jag vet att jag har delat med mig av en massa recept på vattenmelon redan, men det är nåt av det bästa jag vet om det är en god vattenmelon. Trots att det inte känns så just nu så blir det väl ändå sommar någon gång, och då kan i alla fall jag tänka mig en Watermelon Mint Julep ute på altanen...



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar