fredag 22 april 2016

Friday Things

Som vecka räknat så har den här på många sätt varit ganska händelselös måste jag säga. Jag har dock en viss förhoppning om helgen - om inte våra häckplantor dyker upp under dagen så åker vi nog till Göteborg en sväng. Det är egentligen av två anledningar, dels har vi vänner som ska springa i Tough Viking, och dels var det längesen jag träffade min bror och hans sambo! Min tanke är att vi ska kunna ha lite picknick (fast tämligen påklätt i kylan) i Slottsskogen och samtidigt titta på alla galningar som tävlar. Nåväl, vidare till veckans länktips:
  • Det finns få saker min man älskar så mycket som Tiramisu, och den här varianten med lite "kanelbulle-smak" låter som en rolig vidareutveckling. 
  • Jag känner att jag behöver uppdatera mina tillbehör lite, speciellt inför grillsäsongen när det gärna blir "samma samma" hela tiden. Jag älskar ju både broccoli och jordnötssmör, så jag känner att den här salladen med detsamma i kommer nog bli en höjdare! Och vill man istället ha något lite mer läskande så låter väl grillad vattenmelon heeeeeelt ljuvligt....
  • Sen var det ju det där med frukost... I den perfekta världen när man får äta precis vad man vill utan konsekvenser så skulle den här brödpuddingen, eller vad man ska kalla den, vara den perfekta frukosten. Eller lunchen... eller middagen....

























Ha en riktigt bra helg alla!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar