söndag 10 april 2016

Lördagspromenad

Det halsonda jag kände i fredags var inte bort på lördagsmorgonen, så jag kände att just högintensiv cirkelfys inte nödvändigtvis var det bästa att välja för dagen. Däremot innebar det ju inte att jag kunde göra något annat, lite lugnare, istället. Barnen skulle ändå till mormor, så vi passade på att ge oss ut och vandra en mil - vi valde faktiskt Hallbys 1-milsspår, det är väldigt fint och mysigt ute i skogen, även om det är väldigt kuperat. Puh. Dessutom kommer det folk som springer förbi. Inte joggar, springer. Hur gör de?!?

I vilket fall, med en liten paus för kaffe och äggmacka så tar den milen ungefär 2,5 timmar i normal takt, vilket kanske ger en liten hint om hur kuperat det faktiskt är. Enda nackdelen med den promenaden är att jag idag får lida lite för den i form av ganska mycket allergi... Suck, min allergisäsong börjar i mars och slutar i november, det är bara så det är helt enkelt. Trots det så är det ju ändå så fantastiskt trevligt att se att det börjar dyka upp vårtecken!
I trädgården har jag dessutom börjat få rabarber, och mina tulpaner (minitulpaner??!) tittar fram. 



Resterande del av dagen ägnades åt välbehövlig men tråkig städning och kvällen spenderades hos grannarna med goda, grillade hamburgare, grymt trevligt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar