söndag 28 november 2010

Dag 04 - Det här åt jag idag

Gud vad skönt, idag var det ett relativt tankebefriat ämne, tur eftersom den gångna natten inte heller var nåt vidare...

Dag 04 - Det här åt jag idag

Ja idag är det ju första advent, och sedan Oliver föddes för fyra år sedan har vi en liten advents-tradition i familjen, den första advent åker vi hem till mina föräldrar och äter tomtegröt och nygjord julskinka på knäckebröd (eller vad man nu vill ha för bröd). Det är fantastiskt gott att äta den nu, när man är sugen, på julbordet kan jag däremot lika gärna vara utan skinkan, då känns den bara torr och mäktig, men nygjord och varm är den saftigt och ljuvlig!

Dessutom blev det minsann födelsedagstårta idag, vi var på Wilmers 4-års kalas, mycket uppskattat av Oliver ända tills vi skulle åka hem... Men det gav sig snabbt som tur var!

Nu ska jag övergå till den mer hjärndöda aktiviteten att titta på TV, ungefär vad jag fixar nu känner jag...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar