tisdag 30 november 2010

Dag 6 - min dag

Jag tänker låtsas som att jag inte alls missade gårdagens blogginlägg - Vad är kärlek - hann inte blogga nåt och det var inte ett ämne jag hade nåt nytt att tillföra i kände jag...

Dagens ämne passar ju däremot kanon, idag har jag och Jossan varit på A6 med de minsta och gjort lite julshopping. A6 är ju inte det mest inspirerande stället att gå på direkt, och tråkiga butiker har de med, men med barnvagnar och småbarn så är det för mycket bök att ta sig runt nere på stan mellan snövallarna i -9 grader. Vi har i alla fall haft en kanontrevlig dag som började med frukost på IKEA och avslutades, något stressat, med en lunch - åt en jättegod sallad med räkor. Resten av dagen lär väl spenderas med att städa lite gissar jag.

Lukas ligger här brevid och jollrar, han har varit väldigt snäll hela stunden på A6 och låtit oss mammor shoppa ifred =)

Imorgon ska jag till tandläkaren för att laga 2 hål (bläh!) och har ju sån otrolig tur att snälla Jossan vill passa Lukas åt mig, Tobbe drar till Stockholm just den dagen och båda mina föräldrar jobbar utan möjlighet att byta...

Kan ju förresten meddela att jag ska på anställningsintervju nästa vecka, tänker inte säga vad det är för jobb innan jag vet lite mer om hur det går, men det verkar i alla fall väldigt kul! Visserligen har det sina fördelar med att ha eget, men nackdelen är ju att det inte blir så säkra inkomster, något man kan sakna som småbarnsförälder.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar