fredag 26 november 2010

LAN och kärleken

Insåg att jag nog måste blanda upp min 30-dagars blogg med lite annat med, annars får jag nog abstinens ;-)

Ett stort gäng killkompisar befinner sig just nu på Dreamhack (världens största dator-LAN för den som inte vet vad det är) uppe på Elmia. Tror de höjer medelåldern med en sisådär 10-20 år eller så ;-) Det låter säkert ganska knäppt för de flesta, men på ett sätt skulle jag också vilja vara där. Det är lätt att känna sig som en i gänget med grabbarna, och det är väldigt kul att spela. Dreamhack i sig är ganska mäktigt med, med alla datorer och musik och sånt. Förra året var jag uppe och tittade en eftermiddag, och det är en alldeles speciell stämning (och lukt, tyvärr är ju inte den så god med 10 000 fjortisar som har sovit i sina kläder). Lycka till, Karpen!

Men men, här kommer dagens inlägg i 30-dagars bloggen
Dag 2 - min första kärlek

Jag vet inte, men det känns som man kan räkna bort lågstadiekärlekarna som varade en dag eller två, och förmodligen även en kort kärlek till McGyver (ok, jag var typ 10 och han hade ju sån snygg hockeyfrilla) så kanske man får ge sig på den riktigt kärleken istället. Och då blir det ju liksom min man det handlar om.

Vi träffades när vi pluggade på högskolan, då var han förlovad, men det höll inte (och nej, det var inte mitt fel). Vi festade ju en massa tillsammans på inspark och allmänna kår-fester, det ena ledde till det andra och nu har vi varit tillsammans i 11 år! Shit vad gammal man känner sig då... Och vad små vi var då, bara 20 när vi träffades, men då kände man sig ju jättevuxen!

Det har gått upp och ner för oss under åren, men vi har alltid hittat tillbaka till varandra. När jag var lite yngre var det väl en del som tyckte det var konstigt att man väljer att spendera hela sitt liv med sin första pojkvän, men nu blev det ju som det blev och jag ville ju inte förstöra det vi hade för att man "borde" ha haft nån mer pojkvän.

Nu har vi varit gifta i 5½ år dessutom, tänkte slänga med ett litet foto från det tillfället...

Det här fotot är taget vid vattenfallet i Röttle by vid Gränna. Själva vigseln skedde i Ölmstad kyrka med världens roligaste präst!

För att binda ihop det här inlägget lite så kan man väl tillägga att en av de saker Tobbe och jag tycker är roligt att göra är just att spela ihop.

Så - till min man (som sällan läser bloggen men ändå) - älskar dig!

3 kommentarer :

  1. Anna i Mossahus =)26 november 2010 kl. 12:50

    Fina ni var=)

    SvaraRadera
  2. Tack tack =) Svårt att inte känna sig fin i en bröllopsklänning! ;-)

    SvaraRadera