torsdag 18 november 2010

Pensionärer rules!

Alltså, det är bara att erkänna, som trött småbarnsförälder hänger man inte riktigt med i alla serier och tv-program som är "inne" just nu, men nu fick jag ändå några minuter över till att kolla på ett avsnitt av Pensionärsjävlar. Herregud vilken underbar programidé, jag brukar avsky program i stil med Dolda Kameran annars, men det här var ju fantastiskt kul! Det blir liksom en helt annan dimension när det handlar om pensionärer - om ni inte sett det så gör det!

Min personliga favorit var nog pensionärstanten i avsnitt 1 som drog upp en stor dildo i handväskan - kanske inte riktigt vad man väntar sig att hitta hos en gammal dam... eller?

Idag har jag bakat den libanesiska (tror jag det var) kakan Nammoorah (en mjuk mannagrynskaka). Den var riktigt god, jag är ju ett stort fan av typ baklava och liknande, och den här hade lite samma typ av smak, dvs väldigt söt och klibbig, även om det inte var några nötter i den här. Nästa gång jag gör den ska jag ha några droppar rosenvatten i sockerlagen med, så blir den nog ännu bättre. Dessutom räcker den nog ganska länge, i och med att den är så söt så kan man inte ta några sådär jättestora bitar direkt.

Nu ska jag gömma undan alla ballonger jag har pumpat upp (Oliver är hos mormor en stund) så att vi kan hänga upp dem lite överallt sen. Sen ska jag nog ta en bit kaka till...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar